Thursday, September 23, 2010

Luahan Hati : Si Pari Kecil

Pari Kecil Berkata Dalam Hatinya :
perlukah cinta dalam hidup ini ?
tetapi kenapa saat aku jatuh cinta dan mencintai seseorang itu aku selalu mendapat nasib yang malang.
tiada rasa bahagia, kasih sayang, seperti pasangan yang lain.
ada kala perasaan aku dipermainkan.
ada kala nya mendapat halangan daripada pihak tertentu.
tetapi kenapa aku ?
kenapa kami ... ?
adakah ini semua ujian dan dugaan sementara buat aku ... kami ?
semoga nasib menyebelahi aku ... kami kelak !


Pari Kecil Berkata Lagi :
Aku adalah pari kecil. Pari kecil yang selalu mengalami kesedihan.
Sebenarnya, ada apa disebalik kesedihan itu ?
Adakah kebahagiaan yang sempurna menanti kelak ... ?
Aku pari kecil yang penyayang, ingin di sayangi dan di manja.
Aku menyayangi putera ku. Tetapi, kekadang aku merasakan seperti tidak disayangi. 
Apakah aku harus membuang rasa itu terhadap putera ku ? Urmm ...
Aku telah mendapatkan cinta aku.
Tetapi, cinta tu tak pasti !
Entah kenapa .....

Pari Kecil Berkata Kepada PuteraNya :
Sayang ...
Kita saling menyayangi, mencintai, dan bahagia bersama.
Tetapi, kenapa masih ada halangan untuk kita ?
Keikhlasan cinta kita entah siapa yang tahu.
Cinta kita berdua entah siapa yang pedulikan.
Deritanya kita tak siapa yang endah kan.
Urmm .....
Apa yang kita mampu adalah teguhkan keimanan dan kesabaran dalam hati kita !


Aku pari kecil yang kesedihan. 
Aku sabar dan tabah dalam menharungi 
dugaan dan cubaan
dalam kehidupanku 
(peribadi, percintaan dan persahabatan)
ini ....








No comments:

Post a Comment